گاهی اوقات پیش می‌آید آنقدر گرسنه‌ایم که طاقت منتظرماندن برای درست‌کردن غذا را نداریم و می‌خواهیم در کم‌ترین زمان ممکن یک خوراکی خوشمزه درست کنیم. این وقت‌ها باید سراغ انواع اسنک‌ها رفت؛ هم طعم پیتزا را برایمان تداعی می‌کند هم با کمی خلاقیت و بازی با مواد اولیه و ادویه‌ها می‌شود طعم جدیدی را خلق کنیم. اسنک را هم می‌شود با گوشت تهیه کرد هم مرغ هم انواع ژامبون‌ها؛ این بستگی به سلیقه شما دارد.

https://farsfun.ir/wp-content/uploads/img_5ea469b33dc3c.jpg

 

مواد لازم:

مواد لازم مقدار لازم
قارچ ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
رب گوجه فرنگی به میزان لازم
پنیر پیتزا به میزان لازم
نان تست ۸ عدد
گوشت چرخ کرده، سینه مرغ یا ژامبون و کالباس ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عدد
فلفل و نمک به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
کره به میزان لازم

 

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. در طرز تهیه اسنک با گوشت یا مرغ ریش‌ریش‌شده یا کالباس و ژامبون خردشده، ابتدا پیازها را به صورت خلالی به خوبی خرد کنید سپس در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیازها را در درون تابه تفت دهید تا تقریبا به رنگ طلایی درآیند.

۲. سپس گوشت، مرغ یا ژامبون و فلفل دلمه‌ای را به پیازها اضافه کنید تا به خوبی تفت بخورند.

۳. در تابه‌ای جداگانه مقداری روغن بریزید و قارچ‌ها را به صورت دلخواه خرد کنید و آنها را در درون تابه بریزید و حرارت گاز را بیشتر کنید تا قارج‌ها آب نیندازند. بعد از اینکه قارچ‌ها را به خوبی تفت دادید به مخلوط گوشت، مرغ یا ژامبون و پیاز اضافه کنید و مواد اسنک را به خوبی باهم مخلوط کنید. سپس نمک و فلفل و زردچویه را به همراه رب گوجه فرنگی به مخلوط مواد اضافه کنید و چند دقیقه مواد مخلوط شده با رب را تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

۴. وقتی مواد اسنک را آماده کردید، نان تست را بر روی سطحی قرار دهید و یک ورقه از پنیر پیتزا را بر روی آن بگذارید و مخلوط گوشت و قارچ را بر روی پنیر پیتزا قرار دهید و ورقه‌ای دیگر از پنیر پیتزا را بر روی این مواد قرار دهید.

۵. نان تست دیگری را بردارید و آن را بر روی پنیر پیتزا قرار دهید هر دو طرف نان‌ها را به خوبی با کره چرب کنید. برای بقیه نان تست‌ها نیز همین مراحل را تکرار کنید سپس دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید و بعد از اینکه دستگاه به خوبی داغ شد ساندویچ‌ها را در درون دستگاه قرار دهید و در دستگاه را به خوبی ببندید. بعد از ۵ الی ۷ دقیقه اسنک‌ها آماده می‌شوند. آنها را از درون دستگاه ساندویچ ساز بیرون آورید و بقیه نان تست‌ها را در درون دستگاه قرار دهید.